meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

En vacker dag i Stockholms skärgård

Publicerad 2013-08-04 08:15:29 i Allmänt,

Igår var tanken att sambons pappa och hans fru skulle komma till oss i Uppsala för lunch. Men tack och lov blev det ändrade planer. Jag tror nämligen att vi hade smält bort i vår trädgård;)

Istället åkte vi till dem och tog en båttur i skärgården. Jag hade aldrig varit ut till Sandhamn och därför åkte vi hela vägen ut dit. Jag betonar 'hela vägen' för det var förbaskat långt! Det är svårt att föreställa sig hur stor Stockholms skärgård faktiskt är när man är van vid en betydligt mindre;)

Vi stannade på vägen och fikade med sambons gudfar och hans barn, som var ute över helgen. Det var väldigt trevligt och jag fick passa på att prova ett av recepten jag blivit tipsad om! En fantastiskt god persikokaka som Lina H delade med sig av:)
Det blev ett första dopp i det mindre varma vattnet. Men det var så varmt att det var på sin plats.

Sen åkte vi till Sandhamn för att snabbt inse att det var två timmars väntetid för kajplats:S Och det var vi inte så sugna på. Så jag, sambon och hundarna blev avsläppta så att vi kunde ta en promenad och köpa lunch till oss. Sen åkte vi till en stilla och vacker vik på behörigt avstånd från alla turister;) Där solade vi och badade och åt rökt makrill med potatissallad. En helt okej lunch;)

När vi kom tillbaka var inte bara hundarna slutkörda efter en heldag på vattnet. Men vad fantastiskt skönt vi hade det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela