meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Julmys

Publicerad 2013-12-06 21:46:11 i Allmänt,

Igår vad jag hos en tjej i klassen på julmys. De som känner mig vet att jag överplanerar allt in i minsta detalj. Därför tyckte jag att det var lite jobbigt att det inte var organiserat med vem som skulle ta med vad. Alla fick ta med sig det de ville helt enkelt. Och lustigt nog (enligt mig) blev det väldigt varierat. En hel del glögg förstås men så var vi också ett antal stycken.

Själv hade jag inte särskilt mycket tid så jag gjorde det lätt för mig med ett "recept" jag hittade i senaste Buffé. Helt enkelt pepparkakor med pistagesmörkräm och mörk choklad. Trots att jag använde betydligt mer nötter än vad receptet angav smakade det fortfarande väldigt tamt. Men de var ganska fina iaf;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela