meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Vilken dag som helst?

Publicerad 2013-12-13 09:08:40 i Allmänt,

När blev lucia som vilken dag som helst? Antagligen redan efter att man slutat skolan och inte längre behövde dra särken över huvudet och göra ett tappert, men ack så lönlöst försök att inte sjunga "Sankta Lucia" i kanon. Och när ordet "Lussevaka" för länge sedan tappat sin klang kanske. Jag antar att Lucia kommer få ett uppsving den dagen man har egna barn, men i år slog det mig inte ens förrän jag bläddrat en god stund i DN som inte heller verkar göra en särskilt stor sak av denna 13:e december. Och hur ska jag då fira? Jo av en slump hade vi bestämt i klassen att vi ska ses och äta julbord på Ikea på lunchen. Ett "studentvänligt" julbord, haha. Men innan dess har jag några saker på listan att bocka av. Framförallt att plugga. Men jag känner mig faktiskt oroväckande lugn inför stundande metabolism-tenta. Kanske för att min nya taktik i skolan har gjort sitt. Jag sitter numer längst fram i salen så att jag varken kan dåsa bort eller ha svårt att läsa det som skrivs (Ja, jag behöver skaffa glasögon -igen.)
Men nu blir det ett varv med dammsugaren för sambon har tagit hundarna med sig ner till Åtvidaberg för lite kompletteringsjakt. Förhoppningsvis kan vi lyckas bocka av alla på listan som väntar på kött.
Ha en härlig Lucia gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela