meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Skam den som ger sig

Publicerad 2013-02-04 10:47:55 i Allmänt,

Sambon har tjatat om kanelbullar i vad som känns som flera veckor. Härom kvällen hade jag fått nog (haha) och slängde ihop en sats.

Men att det ska vara så svårt att omvandla ett recept! Receptet på 18,4kg vetemjöl är lite i mesta laget om man ska baka hemma;) Och knådningstiden har jag inte fått rätt på.. Så jäsningen blev det sisådär med och numera har vi ett stort jack i trägolvet i köket:S Note to self: lämna inte degblandaren på högsta fart själv på diskbänken..

Men kanelbullar blev det. Och sambon är inte så kräsen. -Så länge det är sött och kladdigt går det ner. Tacksam för det!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-02-05 22:06:06

Fast alla vet ju att du gör de godaste kanelbullarna!! :)

Svar: Tack min Ida! Men den här gången gick det faktiskt inte så bra:( Spisen verkar inte gilla mig.. Men jag jobbar på det. Städar och putsar den för att bättra på vårt förhållande. Saknar dig!!
Mikaela

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-02-18 17:11:47

Den missen har jag också gjort, fast min drog även med sig hela eluttaget från väggen

Svar: Oj! Det låter farligt! Själv var jag helt säker på att det brunnit i väggarna och att vi skulle behöva byta ut all el, men puh! Det gick ju bra den här gången;) Hoppas att det gjorde det för dig med! Kram
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela