meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

I´m back!

Publicerad 2013-01-07 22:30:08 i Allmänt,

Det blev ett lång uppehåll för vad jag kallar vår "julturné". Det har varit många vändor och ännu fler kära återseenden. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är helt slut, haha.
Men nu är det tillbaka till verkligheten! Hela helgen har gått till att packa upp och måla osv. Vi är långt ifrån färdiga men det går definitivt framåt och det känns faktiskt riktigt bra:) Mer eller mnidre perfekt faktiskt.
Vardagsrummet var målat i en konstig beige/aprikos nyans och det tog tre lager antikvitt för att täcka det. Puh! Samma nyans klär väggarna i trappan men vi har inte löst problemet med att nå upp för att slaska kanterna:S På andra ställen är tapeterna helt ok men fyllda med plugg. Vi får se hur det blir där.
Av snälla familjer fick vi julklappar i pappersform som vi utan problem omvandlat till handfasta saker. Ikea på Svågertorp fick sig ett rejält besök kan jag meddela.. Hundarna älskar nya mattan tom mer än deras husse som fick välja. Och en ny TV var vi ju mer eller mindre tvugna att investera i. Nu ska vi bara försöka få klart för oss hur det fungerar med kanaler, haha! Sen blev det faktiskt en sak som jag trånat efter en längre tid -en ångstation! Överlycklig:)
Första pysselprojektet när pysselrummet är klart blir förstås att klä om vår enorma soffa. Och då menar jag ENORM. Den tar bokstavligt talat upp halva vardagsrummet. Men den är snygg, det måste jag medge. Tyvärr är även vårt fina jakarandasoffbord för stort så det får förpassas till vinden:(
I köket får jag äntligen upp en hylla för glasburkar:D Det kommer bli hur snyggt som helst! Men bilder på allt kommer så fort vi fått lite mer ordning;)
Trevlig kväll mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela