meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

En dag på stranden

Publicerad 2013-07-14 08:58:32 i Allmänt,

Ja igår blev en dag på stranden. Eller rättare sagt ett par timmar på stranden.. Sambon är ganska stor motståndare till strandhäng men följde med för min skull. (Han låg i skuggan hela tiden) Men så skulle ju hundarna få följa med. Och då finns det inte mycket att välja på. Det blev en liten strandsnutt intill en sjö som tydligen dagen innan blivit förklarad med otjänligt vatten (detta upptäckte vi när vi kom dit) Kanske var det därför hundarna knappt ens ville bada..?
Inte nog med detta så dök det ju självklart upp det ena sällskapet efter det andra med hundar. Våra hundar var duktiga och stilla medan det var lite mer fart på en del andra. Tillslut insåg jag att det bara skulle vara skönare att sola i trädgården. Så vi åkte hem.
Men det var väldigt vackert där! Massor av får och getter och kossor i hagarna, grönt och lummigt och spegelblankt vatten. Sinnebilden av riktig svensk sommar.

På kvällen klädde jag min strykbräda. Det var inte helt enkelt.. Vår ergonomiska häftpistol har ett alldeles för stort grepp så jag måste nästan använda båda händerna. Och det är svårt när man måste hålla fast med den andra.. Men det blev fint! Klädde den i ett beige Laura Ashley-tyg med rosa magnolior. Jag lägger upp en bild när jag fått det på plats senare idag:)

Trevlig söndag gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela