meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Saft, saft hall... nej svartvinbärssaft!

Publicerad 2013-07-31 20:05:28 i Allmänt,

Igår blev det till att koka saft igen. SaftMajan åkte fram. Tyvärr läcker den trots mina tappra försök att täta den med eltejp:S Någon som vet var man kan få tag på reservdelar?? Det är gummiringen där man kopplar slangen som torkat ut och inte längre håller tätt.
Men nu har vi iaf saft för ett tag framåt.

Sen tänkte jag höra om det är någon som har bra tips på hur man tar hand om sina orkidéer? Mina har en tendens att tappa blommorna och mer eller mindre dö efter kort tid. Då fick jag tipset att vattna dem en gång i veckan och bara låta vattnet rinna igenom krukan. Efter det har det faktiskt kommit nya stänglar! Men vad gör man med de gamla? Klipper man bort dem? Kommer de blomma igen? Alla tips mottages tacksamt. Jag har gett mig tusan på att jag ska få lite grönare fingrar;)

Trevlig kväll! Och glöm nu inte att gå in och tävla om förklädet!

Kommentarer

Postat av: Lina A

Publicerad 2013-07-31 20:29:34

De gamla sätter du på ett fuktigt ställe (tex badrummet) så tar de sig igen :)

Svar: Ooooo:) Det måste jag testa!
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela