meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Skördetid

Publicerad 2013-07-04 18:19:24 i Allmänt,

Nu börjar saker verkligen bli mogna i vår lilla trädgård:) Igår smakade vi vårt första mogna hallon och likaså vita vinbär. Även om årets skörd av just detta kommer bli nästintill obefintlig. Men den som har tålamod ska nog få se.

Var tvungen att klippa ner dillen tom eftersom den höll på att gå i blom. Försökte komma på något att göra med den och blev akut sugen på dillkött. Det är inget jag växt upp med (mamma ville inte tillaga söta djurbebisar) men absolut något som känns som hederlig husmanskost och något jag kan bli riktigt sugen på, trots detta. För om man växer upp på mer eller mindre endast svensk husmanskost känns det inte särskilt exotiskt. Däremot uppskattar jag det väldigt mycket. Det var aldrig några mamma-scans köttbullar i vårt hus inte. Och det är heder åt min duktiga mamma! Jag hoppas innerligt att jag kommer orka hålla samma standard för mina barn. Men det är ett helt annat ämne.
Vi hade förstås ingen kalv hemma men dock väl en rejäl bit dovhjortsinnanlår. Och det borde väl funka bra det med tänker jag. Magert och mört. Så det är vad som väntar sambon när han kommer hem från jobbet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela