meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Utvilad?

Publicerad 2013-07-21 08:40:40 i Allmänt,

Tanken med att åka till landet är att få vila ut. När man jobbar hårt (bokstavligt talat) hela veckan känns det skönt att bara få "vara".
Men den här morgonen känner jag mig allt annat än utvilad.. Hundarna började leva om redan vid tre-tiden. Båda dåliga i magen. Suck, ja så går det när man äter på döda sjöfåglar som havsörnen släpat in. Det blandat med fiskben och halvrutten kompost. Ät er mat istället!!!
Att det sedan har blåst fullkomlig huggorm och solen skinit in sedan ungefär samma tid har inte hjälpt en person som mig, som vaknar av en knappnål, ett dugg. Och så står det ett träd utanför som gnäller. Jag kan inte förklara ljudet på något annat sätt. Det låter som en hund som är ledsen. Och eftersom det är ett ljud som jag har tränat upp mig till att vara observant på så har jag förstås vaknat stup i kvarten.

Men idag skiner iaf solen som sagt. Och jag tänker ge mig fan på att hitta lä och slänga mig i en solstol!

Igår passade vi på att åka på loppis inne på fastlandet eftersom vädret ändå var tråkigt. Men det var en riktigt dålig loppis om jag ska vara helt ärlig. Det var STOR, det får jag ge den. Och välbesökt. Och visserligen kom vi ganska sent, men folk hade mycket kvar på borden. Det visade sig vara mer eller mindre samma saker överallt. Och priserna ska vi inte prata om. Man går ju på loppis för att fynda. Om det är för att fynda något särskilt speciellt eller något roligt för en billig peng, men inget av det fanns att uppringa.
Så vi åkte förbi en stationär loppis längs vägen istället. Det mesta är svindyrt, fast så är det mycket fina saker åtminstone. Men jag fyndade en stor passare som jag ska ha när jag ritar mönster. (Jag förbannar mig alltid över att behöva mäta som en dåre när jag ska göra rundade linjer.) Och en tagg-sax. 50:- resp. 60:-. Helt okej tycker jag:) Och Gunilla hittade en blå trasmatta till köket här ute. Den såg inte ut som hon tänkt sig men vi kom fram till att det faktiskt blev bättre eftersom smutsen inte kommer synas;)

Hoppas ni fått en utvilande helg?
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela