meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Blod svett och tårar

Publicerad 2013-05-06 10:40:45 i Allmänt,

Ja det kan man verkligen säga att det här soffprojektet har krävt! Igår var det särskilt nära till tårar när jag insåg att jag suttit och sytt på tyget på dynan, för han, utan böjd nål, för att sen inse att det fanns ett fram och bak på tyget. Och med tanke på att det var 50% chans att få på det rätt kan ni ju tänka er vad som hände..

Fram med sprättkniven och av med tyget. Om det inte vore för min tålmodige sambo så hade det fortfarande legat där på golvet kan jag säga. Och fråga mig inte hur, men han lyckades få igång mig igen så att vi kunde rätta till det. Och hör och häpna: nu sitter tyget på! Och snyggt blev det:D Så nu är det nästan klart:) Soffan ser representativ ut och jag kommer inte längre behöva skämmas för en halvfärdig soffa!

Ikväll blir det hemgjorda burgare på grillen, som vi för övrigt äntligen sett till att skaffa. (Det var ett väldans funderande över gasolgrillens vara och icke vara, men tillslut vann kolgrillen ändå. Det är trots allt något speciellt med riktigt kol;) Eftersom vi egentligen skulle vara några fler ikväll ställde jag mig och bakade igår så till efterrätt blir det citronmarängpaj:) Jag letar fortfarande efter det perfekta receptet så det ska bli kul att se hur detta blev. Gjorde lite ändringar nämligen.

Bilder på allt kommer ikväll! Nu ska denna människa jobba. Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela