meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Återuppstånden

Publicerad 2013-10-05 17:23:36 i Allmänt,

Nu är det vanliga livet tillbaka! Och hur trevligt det än må ha varit att vara så fullbokad, så måste jag säga att det är skönt. Skönt att ha möjlighet att styra över sin tid själv.

Som ni märker har jag inte ens lagt upp bilderna från förra helgens korvtillverkning. Det ska vi råda bot på!

Vi hade sambons fantastiska
barndomsvän och dennes, om ännu mer fantastiska, flickvän över på middag. Kvällen blev otroligt lyckad! Vad kan vara mer lyckat än kirurgisk precision framför korvmaskinen? Och jag har med största sannolikhet aldrig tidigare sett någon så fokuserad! Jag tror att det kvittar exakt VAD som kommit ur den där maskinen, Calle hade varit redo. Och undan gick det! Men bra blev resultatet. Självklart med lika stor anledning av Christinas gudomliga smaksättning. Och jag kan ärligt säga att jag inte hade ett endaste DUGG med korven att göra. Mina applåder till gänget.

Själv hade jag iofs lagt en dryg timme dagen innan (precis innan sittningen vilket inte var en bra idé) på att rosta lök på riktigt danskt vis. Hela huset stank och jag med det. Och sambon hade gjort en makalös tomatchutney. Allting blev bara SÅ gott. Fast så smakar ju mat bra i goda vänners lag!
Jag hoppas på fler tillfällen framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela