meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Finlandsfärja

Publicerad 2013-10-26 16:32:51 i Allmänt,

Finlandsfärja, detta fenomen av fenomen..
Sambon fick en skaldjurskryssning som lite extrapresent av mig när han fyllde år. (Framförallt för att jag fortfarande inte sytt hans present från förra året.) Spa och skaldjursbuffe ingick. Och i mitt stilla sinne trodde jag att det skulle bli en lugn resa. Men tji fick vi!
Maten var helt fantastisk måste jag erkänna. Jag har aldrig sett så mycket skaldjur! Hummer, krabba, havskräftor, kräftor, räkor -you name it. Lite minus för att vi blev tvungna att dela bord med ett annat par dock. Men mest för att de satt tysta som möss hela middagen. Annars tummen upp. Och det var väl tur det.
För jag förstår inte hur vuxna människor kan hinka i sig så kopiösa mängder alkohol och bete sig så oeftertänksamt? Det är självklart upp till var och en och inget jag ska lägga mig i egentligen. Men jag känner hur min respekt för dessa människor sakta men säkert sjunker i takt med musiken och antalet glas på bordet. Fast som sagt, från det kan man dra sig undan. Värre är på bussen hem när man sitter instängd med ett 40-tal personer i övre medelåldern som är inne på sin 22:a timme fest. Gapiga och vulgära så att man rodnar.. DET har jag svårare för. Vi hade tänkt plugga men det får vi helt enkelt vänta med till vi kommer hem.

Fast det sägs ju att man ska testa allting minst en gång. Så -check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela