meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Back to School

Publicerad 2013-09-03 08:23:22 i Allmänt,

Igår var första dagen tillbaka i skolbänken. Åh vad jag trivs där! Jag hade gärna pluggat resten av livet om jag fick. Förutsatt att jag själv fick välja ämne förstås.

Första dagen var bara information. Och rundvandring. Byggnaden är enorm! Men jag hade redan knäckt koden till kartan så det var inte särskilt förvirrande. Problemet är att det finns en hel del låsta dörrar och på så sätt bildar hela byggnaden en labyrint. Men vi fick tipset att ta vägen genom källaren om vi hade bråttom;)

Efter infon var det nollningsmöte. Jag känner mig verkligen för gammal för nollning.. Men det var vissa saker på schemat som verkade riktigt kul så jag tänkte att jag kan ju gå på det jag känner för och strunta i resten.
Och det är så lustigt för jag ser mig verkligen inte som en tävlingsmänniska. Men så börjar det pratas om lekar och uppgifter och så plötsligt är jag totalt uppskruvad och sitter och broderar det förbaskade namnbandet med paljetter(?) Jag blir lika förvånad varje gång.. Men så är det nog så att jag ser tävlingsmänniskor som detsamma som dåliga förlorare. Och det är jag verkligen inte. Jag är en bra förlorare. Undrar om det är en bra eller dålig egenskap..?
Nåväl, nu är det tydligen temat Rock som gäller för min grupp den kommande tiden. Och det kunde ju helt klart ha varit värre. De andra fick disco, rave och hiphop;)

I helgen var vi på bröllop och det var helt fantastiskt! Det fina med bröllop är att alla, utan undantag, är på sitt bästa humör. Vigseln var sådär lagom religiös, brudparet var galet vackra, champagnen flödade, alla vid mitt bord var trevliga, bandet var jättebra, alla dansade och vi ska inte tala om vickningen! Korv med bröd släng dig i väggen! Helgrillat lamm med hummus, mintsås och bbq i wrap. Jäklar vad gott!!! Det kommer definitivt varianter på den här hemma;)

Jag lät faktiskt alla andra stå för fotograferingen men jag ska försöka lägga vantarna på några bilder så att jag kan visa. Själv hade jag min egensydda klänning och den måste jag ju försöka hitta en bild på. En som är tagen innan all den där mintsåsen rann ut i knäet..

Nu ska jag snart till skolan igen! Kemi på schemat:o

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela