meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Bakelser

Publicerad 2013-09-06 22:31:15 i Allmänt,

Dagen utvecklade sig inte riktigt som jag hade tänkt. Tog en lång promenad med hundarna i naturreservatet, så himla mysigt! Och Freja skötte sig.

Så fick jag för mig att kolla om jag kunde få en drop-in tid att fixa håret. (På tiden!) Och det fick jag av någon outgrundlig anledning. Men oj vad dyrt det blev.. Jag borde kanske ha frågat innan men deras klipp-priser var ju ganska låga. Så nu sitter jag 1500:- fattigare och några (nästintill) gråare nyanser mörkare här och undrar vad som hände? Jag ville ju bara lägga mörkare slingor i min ljusa "utväxt"? Varför är det så långt till Fia?? Hon vet precis hur mitt hår funkar och det kostar långt ifrån skjortan. Men jag kan ju inte gå 90% av året med utväxt bara för det. Nåja.

Jag har hunnit baka lite iaf:) Det blir portionsdesserter. Typ som små bakelser men i kopp. Gjorde en citrondaquise i botten, sen en hallonbavaroise, en klick hemkokt (såklart) hallonsylt, sen en till bit kaka. Imorgon ska jag garnera med italiensk maräng, som jag bränner av, och björnbär. Kommer nog bli mumsigt:)

Nu måste jag bara hitta plats i vår överfyllda kyl:S

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela