meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Händelserikt

Publicerad 2013-09-09 09:00:00 i Allmänt,

Helgen fortsatte i veckans rasande tempo. I lördags vankandes det fördelsedags/försenad inflyttningsfest. Vi var ca 30 personer och det var riktigt trevligt! Så hela dagen hade vi förberett mat och städat osv. Man tycker alltid att "det är ju inte så mycket att göra" men så byggs listan så sakteliga på. Så självklart hann jag bara precis klart tills de första gästerna kom. Men det räcker ju:)
Igår fyllde sambon år och då var det upp och fixa american pancakes, ett stående inslag i våra födelsedagsfrukostar. Mums! Och för en gångs skull var jag riktigt nöjd med hans present. Han är nämligen en sån person som kommer på vad han vill ha/behöver och köper det direkt. Inget funderande som lämnar öppningar till oss runt omkring att faktiskt köpa något han vill ha. Men i år gav han mig chansen. En vapenkamera. (Kanske mycket för att de inte hade någon hemma på XXL när vi var där och tittade för ett bra tag sen.) Jag hade egentligen glömt bort det men snubblade över en när jag letade runt på nätet efter något passande.
Eftersom det var hans födelsedag kom hans familj hit på "lunch". Men det blev mer som en tidig middag. Vi gjorde helstekt kyckling med örtsmör och butternutsquashmos. Jättegott. Och det roligaste var att han mormor på 91år tyckte att det var så gott. Hon äter nämligen bara väldigt nyttigt och "tycker inte om" massa smör osv. Jag kan säga att det var nog mer än en årsranson smör för henne i moset, haha. Men hon tog t.o.m. om:) Det värmer i hjärtat.
Idag skulle jag ha jobbat men innan jag fick veta det fick vi möjlighet att vara med i en smakpanel i skolan. (Älskar att prova saker!) Och uttagningen är idag kl 10. Dessutom hade sambon hunnit tacka ja till jobb och jag hade inte tänkt på att vi båda behöver bilen i våra jobb:S Så nu får jag helt enkelt tänka på det. Synd att någon av oss alltid ska missa en jobbtid pga bilen. Får tänka ut något där..
Nu måste jag iväg ut med hundarna så att jag inte kommer försent! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela