meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Sensommar eller tidig höst?

Publicerad 2013-09-10 08:08:52 i Allmänt,

Eller är det samma sak? Hur och vad man än benämner det så är vi på väg mot hösten med stormsteg. Kvällarna är mörka, nätterna är kalla och vindarna är friska. Och hur mycket jag än älskar sommaren, och alltid tycker att den går för fort, så är det något riktigt speciellt med den tidiga hösten. Löven som börjar skifta mot rött (något som inte förekommer i den del av Norrland som jag bodde i och som jag saknat otroligt mycket) solen som skiner och värmer samtidigt som vinden kyler. Och de där vindarna, de är speciella. Det går inte att förklara men de har en känsla av förändring. Jag brukar tänka på filmen Chocolat, där mamman styrs av vinden och måste flytta när den når dem. Tragiskt och romantiskt på samma gång.

Jag är, i alla fall oftast, väldigt glad över att bo i ett land med fyra tydliga årstider. För hur trött jag än blir på vintern och snön så finns det dagar jag fullkomligt älskar den och inte skulle vilja leva utan. Och våren är nog mest fantastisk av dem alla. Ljus efter mörker, lycka och hopp. Att få följa slumrande växter i sitt uppvaknande. Dofterna och ljuden. Ja, jag skulle inte byta ut mina älskade årstider för allt i världen. (Även om jag gärna faller in i det tänker några gånger per år;)

Hoppas ni får en fantastisk sensommar/tidig höstdag idag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela