meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Vi hade iaf tur med vädret;)

Publicerad 2013-09-22 16:24:54 i Allmänt,

Solen sken och vattnet låg helt spegelblankt när vi kom fram till båthuset. En helt underbar kväll! Och inte nog med det. När vi rundade ön möttes vi av en gigantisk havsörn! Och jag som bodde här nästan en hel sommar utan att få syn på någon.

Det var nästan så att jag glömde idioten från radiotjänst som precis ringt och tvingat på mig ett abonnemang utan mitt medgivande.. Jag fattar verkligen inte varför de inte la den på skatten istället om de ändå tänker tvinga alla att betala trots att man inte använder sig av deras tjänster?! Ilsken? jadå..

Lördagen bjöd på ännu mer fantastiskt väder! En riktig sommardag faktiskt. Jag gick runt i bikini och plockade havtorn och nypon. Hade ingen aning om att det fanns havtorn. Vi har aldrig varit här vid den här tiden på året tidigare. Så det var en trevlig överraskning. Men fy vad jobbigt det är att plocka! Mina händer är helt sönderrivna:S Och det tar dessutom evigheter så nu har jag full förståelse för att havtornsprodukter kostar skjortan! Sen lyckades vi faktiskt plocka några liter lingon också. Jag har varit så ledsen över att vi inte hunnit plocka några men nu får vi lite hemkokt lingonsylt iaf:)

Nu är vi på väg hem igen, helgen gick alltför fort som vanligt. Och hör och häpna så vinkade ännu en havsörn av oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela