meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Allahjärtansdag

Publicerad 2014-02-14 22:42:44 i Allmänt,

Egentligen är jag inte så förtjust i att fira allahjärtansdag. Tycker att det är trist att det ska behöva finnas en speciell dag för att uttrycka sin kärlek till sina nära. Så oftast brukar vi inte göra något särskilt "bara för att". Men i år råkade det vara fredag och jag var sugen på att laga något lite extra till middag. Och det är ju inte så att jag medvetet bojkottar "högtiden". Så det blev rökta räkor med citronaioli till förrätt, sjötunga med sparris, gratinerad palsernackspure och vitvinssås och till dessert vit chokladmousse med rommarinerade jordgubbar. När ens bättre hälft inte äter vanlig choklad eller ens grädde för den delen är man lite begränsad när det kommer till dessertval, men som tur är äter han vit choklad!
Och så fick jag världens finaste bukett när han kom hem idag:) Rosa såklart;)

Hoppas ni haft en härlig fredagskväll;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela