meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Hej solen, det var längesen!

Publicerad 2014-02-11 13:39:29 i Allmänt,

Jag kan inte påstå att det är strålande sol, men för första gången på flera veckor så skymtar den fram bakom molnen. Och visst har fåglarna börjat kvittra lite mer? Precis som jag skrev igår så känns det lite tidigt att ta ut något i förskott men vårtecknen dyker faktiskt upp som svampar runt omkring mig! Dagarna känns längre och ljusare, träden börjar få knoppar och åtminstone på Facebook kan man se bilder på krokusar som kämpar sig upp ur marken (misstänker att det är bilder från Skåne dock) Åh vad jag älskar det! Om ett par dagar kan jag nog tom cykla till skolan utan att frukta för mitt liv:)

Men så råkar det vara tenta nästa vecka så jag får nog inte se så mycket av det där ljuset på ett tag. Istället ska jag göra en djupdykning i patogena bakterier och sjukdomstillstånd. Åh vad lockande!
Kanske måste slänga ihop nåt bakverk som paus;)

Kram på er i vårvädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela