meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Dieter

Publicerad 2014-01-28 12:25:43 i Allmänt,

Rent generellt är jag emot dieter. Och då menar jag bantningsdieter, det finns förstås människor som inte har annat val än att följa en specifik diet. Jag tror betydligt mer på ett sunt leverne med lagom av det goda och lagom mycket motion. "Får inte" funkar inte på mig. Det triggar mig snarare.
Men (haha såklart) man är bara människa, och en nyfiken sådan, och jag kände att jag behövde en liten spark i ändan efter den här resan med omöjligt mycket mat. Det har väl mest att göra med det faktum att mina byxor mystiskt krympt i garderoben under julen (någon som känner igen fenomenet??) och att måttbandet gjort detsamma när jag skulle ta måtten till klänningen jag ska ha i helgen.. Men jag tänkte att "vad tusan, jag testar". Jag har inte gjort något extremt. Verkligen inte. Jag bestämde mig bara för att låta bli de snabbaste kolhydraterna under en vecka. Som LCHF fast utan HF liksom. Men fasiken vad värdelöst! Det är mycket jobbigare att komma på vad man ska laga för mat och jag är konstant hungrig. Och eftersom jag har vissa kunskaper om metabolism så förstår jag självklart att en vecka varken kommer göra till eller från. Men envis som jag är? Klart jag fullföljer. Om inte annat så dras ju åtminstone sockret automatiskt ner så någon fördel har det väl. Men efter helgen får det bli lite mer träning och lite mindre fika istället. Och inga måsten eller "får inte";)

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-01-28 14:25:43

LCLF blir ju i praktiken i vanlig LCD-diet, och sådana har jag inte mycket till övers för ;) Var modig och ge fettet en chans, så ska du se att det händer grejer! Viktnedgång, en optimalt fungerande mage, schysst hy och går brukar man kunna känna av relativt snabbt. Och du slipper vara hungrig! Om du ändå bara ska testa under en kortare period så har du ju inte direkt nåt att förlora, right? Det skulle väl vara några kilon då ;) /din smått fanatiske lågkolhydratsklassis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela