meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Flädersaft

Publicerad 2014-07-01 17:16:24 i Allmänt,

Nästa steg i tårtan är flädersaft. Den behövs längre fram till flädermoussen som jag ska fylla tårtan med. Men den ska stå och dra i 4 dagar så det är hög tid med den idag!
Sen tror jag att jag ska fixa charlottenbottnarna också ikväll. Jag känner mig ganska pigg så det gäller att passa på.

Flädersaften gör jag såhär:

Jag kokar upp 3l vatten med 2kg socker, 75g citronsyra och 4st skivade citroner. Sedan slår jag den kokande lemonaden över ca 4st klasar fläder. Sen ska det stå och dra i ca 4 dagar innan jag silar den. Jag är lite rädd att den blir för söt med så mycket socker men jag återkommer;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela