meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Morgonstund har guld i mund

Publicerad 2014-07-13 08:21:14 i Allmänt,



Genast kommer jag att tänka på en låt av Thomas Järvheden. Jaha, då var det uttrycket förstört.. Men jag försöker bortse från det för det är en fantastisk morgon här ute på ön. Mitt paradis på jorden. Jag tror man kan ha många paradis på jorden. Venice Beach var mitt när jag bodde i LA och övärlden i Moçambique som vi besökte i julas var även det ett riktigt paradis. Men alla de platser man besökt när man varit på resande fot känns aldrig riktigt "på riktigt". Det här är på riktigt.
Vilket är ditt paradis på jorden?




Hela veckan här jag längtat efter att få åka hit. Det har varit en helt fruktansvärd vecka på jobbet. Jag hoppas att det aldrig mer ska behöva vara så igen. Men alla erfarenheter är bra erfarenheter, även då dåliga. Jag tar med mig en mycket större förståelse och respekt för jobbet man utför i våra kommunala storkök. Att det blir någon miss då och då är inte så konstigt. Undra på att det inte blir några större misstag!
Nu är iaf veckan slut och även snart helgen. Jag håller tummarna för att nästa vecka blir bättre för jag har 4 veckor kvar. Sedan väntar 3 veckors semester. Vilken lyx som student! Och när skolan börjar är jag ännu mer motiverad att göra ett bra jobb så att jag kan komma ut i arbetslivet och kanske göra någon skillnad. Vem vet. Många bäckar små;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela