meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Baka baka liten kaka

Publicerad 2014-06-30 19:07:13 i Allmänt,

Nu när sambon äntligen tagit examen måste det firas. Inget extravagant men dock väl middag och tårta. Och varför ska man göra en tårta som går snabbt att baka när man kan göra en som tar en vecka?;) Nu skulle det inte behöva ta en vecka egentligen men för att jag alls ska hinna måste jag göra något varje kväll. Ikväll har jag gjort en av fyllningarna, jordgubbskompott. På färska svenska jordgubbar förstås. Bara jordgubbar, socker, citron (gillar inte när saker blir för söta) lite jordgubbslikör och ett par blad gelatin. Mest för att jag inte ville koka sönder de fina gubbarna;)
Nu åker den in i frysen och blir en fin liten puck som jag kan trycka ner i den kommande flädermoussen. Igår lyckades jag nämligen äntligen plocka lite fläderblommor! Inte helt smärtfritt, men helt värt det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela