meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Examensklänning

Publicerad 2014-06-01 09:58:33 i Allmänt,

Nej det är förstås inte min examen. Men nära nog. Det är en av mina absolut bästa vänner. Antagligen den människa som känner mig allra bäst. Tom bättre än jag själv ibland!
Nu ska min fina, fina Anna ta socionomexamen och det måste firas. Så dagen till ära har jag förstås sytt en ny klänning. Tänka sig att det fanns för för det!
Den är i 50-tals modell och äntligen fick jag användning för de fina broderade vintagekragarna jag hade liggande:)
Här kommer en lite sneakpeak.

Som alltid när jag gör ändringar i ett mönster så går någonting fel. Den här gången var det halsringningen som jag glömde ta in. Sen la jag till extra i midjan eftersom den förra blev snortaight men istället glömde jag extra sömnsmån till dragkedjan vilket resulterade i ett lika tight midjemått som den förra.. Så nu får det bli kolhydratfritt fram till lördag nästa vecka. För jag vill inte gärna behöva stå hela kvällen! Egentligen är jag helt emot allt vad bantning heter när det gäller snabba resultat så jag känner mig som en hycklare. Men alternativet var att sprätta upp, åka och köpa mer tyg och göra om den. Och det kändes inte helt lockande. Så ta nu för allt i världen inte efter mig! Sy kläder i rätt storlek istället;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela