meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Det där med hårfärg

Publicerad 2014-03-14 10:48:37 i Allmänt,

Jag tror inte att jag haft min egen hårfärg sedan jag var 11 år. Det var nämligen första gången jag färgade håret och sedan har jag bara aldrig slutat. Har aldrig trivts i min egen. Vilket egentligen är konstigt eftersom man borde passa bäst i den hårfärg man tilldelats. Men det är jag ju inte ensam om att tycka. Uppenbarligen.
Mitt problem är att min älskade frisör bor i Skåne. Och efter otaliga missöden litar jag inte på någon annan. Jag har tex blivit svarthårig när jag bett om rödblont. Och en gång såg jag ut som en rysk bordellmamma när jag bara ville klippa topparna!
Så dilemmat blir att antingen måste jag gå till någon annan mellan gångerna och betala tre gånger så mycket för något jag inte blir nöjd med, eller så måste jag leva med flera månaders utväxt. Det brukar bli det senare. Jag önskar att det vore en hårfärg som jag själv kunde fylla på för 59:90 på Ica. Typ. Men jag har blonderat mig själv för sista gången. Det är inte värt besväret när man slutar som grönhårig istället. När det var lite kortare kunde jag göra slingor med hätta men nu är det lögn att få igenom det. Får ju skylla mig själv såklart. Och visst är det ett i-landsproblem, men dock väl ett problem. Ska väl vara glad att det är så små bagateller jag behöver oroa mig för. Och får hoppas att solen bleker det i Egypten istället;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela