meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Sydligare breddgrader

Publicerad 2014-03-09 08:54:37 i Allmänt,

För ett tag sen fick jag ett sms av min äldsta vän Bernice. Vi bor långt ifrån varandra och träffas alldeles för sällan. Och detta året har inte riktigt varit hennes hittills, om man uttrycker det milt, vilket gjort att det känts som att jag varit ännu längre bort.. Så när hon bad mig om att följa med henne utomlands kunde jag såklart inte tacka nej. (Det ville jag förstås inte heller göra)
Så nu är resan bokad till Egypten och jag ser verkligen fram emot sol, bad, lugn och ro och massor av tjejsnack. Även om vintern inte varit särskilt lång och jag faktiskt varit iväg när det var som mörkast så kan jag inte påstå att jag inte behöver det.
Nu återstår bara att se om de ändrar schemat i skolan igen och lägger in fler obligatoriska moment när jag är borta. Det har verkligen inte fungerat hittills och vi är alla smått förvirrade. Och även om de är väldigt vänliga och hjälper oss om vi behöver missa något så är det alltid segt med kompletteringsuppgifter:S
Men det tänker jag inte bry mig om nu. Jag tänker bara se fram emot en underbar vecka med en underbar vän:)

Kommentarer

Postat av: Bernice

Publicerad 2014-03-14 19:45:06

Åh hjärtat det ska bli helt fantastiskt på så många sätt att få dela en vecka i värmen med dig! Älskar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela