meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Den som väntar

Publicerad 2014-10-27 10:30:55 i

Det har tagit närmare tre helger (fyra om man räknar den förra när vi var bortresta) att färdigställa trappan. Men massor av pust, stön och stånk senare är den äntligen klar!! 

Igår limmade vi fast ny nålfiltsmatta och ikväll ska sambon skruva upp räcken osv. Skillnaden är enorm! Men jag väntar med att lägga upp bilder tills imorn när den är hopskruvad ordentligt.

För övrigt har jag precis avslutat en enormt hektisk period i skolan med grupparbeten till förbannelse. Det har med andra ord inte blivit så mycket tid över till kreativitet.. Men i lördags var jag ute med tjejkompisarna på modevisning och fest efter det. Det var Uppsalaekonomerna som anordnat kvällen.
 Efter låååång väntan blev vi insläppta och jag och en vän lyckades få plats på första raden:) Det var ingen direkt innovativ visning så jag hade verkligen sett fram emot studenterna som skulle visa. Det tråkiga var att det bara var en enda och hon hade gjort tre uppsättningar. Men jag blev ändå sugen på att vara med nästa år. I så fall vill jag ha mina kompisar som modeller så att jag kan sy direkt efter dem. Annars är det nästan omöjligt att få saker att sitta som de ska! Nåja, det är långt dit men man kan ju fantisera lite;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela