meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ett (trapp)steg i taget..

Publicerad 2014-10-12 15:08:21 i

Ursäkta det dåliga skämtet. Men nu börjar trappan arta sig! Igår målade vi första lagret lackfärg och idag målar vi andra. Hoppas hoppas att det räcker. Det hade varit väldigt skönt att få bort all målarpapp! 

För övrigt håller vi på att klura med köket. Det visade sig förstås (säg inget till pappa!) att det inte "bara var att byta luckor".. Gångjärnen satt inte i samma höjd och hålen i stommen sitter annorlunda. Såklart. Vad annars? Så vi får nog beställa en omgång stommar också från Tyskland. Jag älskar att vara efterklok!
Fläktkåpan är nästa problem. Eftersom ventilationen är kopplad till den är vi fast med endast fula alternativ. Vi måste gå runt och höra med grannarna som bytt.

Såhär ser trappan ut för tillfället:)
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2014-10-12 21:06:30

Kommer bli jättefin!

Svar: Tack! Hoppas det:)
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela