meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Nu börjar det hända grejer!

Publicerad 2014-10-31 11:39:44 i

Nu börjar resterande delar av köket trilla in. Av en osannolik slump lyckades två olika leveranser komma samma dag! Idag då alltså. Vilket är helt perfekt eftersom jag är ledig och hemma plus att vi har tid att fixa med det i helgen:) Jag är mellan två kurser och har därför inte ett smack jag behöver göra. Lyckan är oändlig. 
Så nu får det bli inköp av vitvaror och resterande tillbehör imorgon. Jäklar, vårt vardagsrum kommer vara fullproppat! Vi som ska ha middagsgäster imorgon.. 
En middag som jag för övrigt sitter och planerar i detta nu. Dovhjort får det såklart bli. Nystyckat och allt. Sen är det ju halloween så pumpa måste jag få in. Hittade inspiration till en riktigt intressant pumpadessert, men jag är lite osäker för det lät aningen sött. Jag gillar att möta upp med ordentlig syra så att det inte blir för platt. Vi får se. 
Jag har en stund kvar tills marmorskivan kommer. Är en aning nervös angående måtten. Säljaren var så hetsig att jag är rädd att något kan ha blivit fel. Och vi har ingen bytesrätt om man säger så.. Håll tummarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela