meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Storstädning

Publicerad 2015-02-15 16:23:34 i

Mest hela tiden har jag dåligt samvete över hur stökigt det är i min syatelje. Tyvärr är det även en nackdel att man bara kan stänga dörren och gå därifrån. Men så händer det att jag får ett ryck och tar tag i det. Vid en viss gräns tappar man snarare inspirationen än hittar den nämligen. Så idag har det röjts och städats. Och nu sitter jag på golvet och är nöjd över att det blivit gjort :) Nu vågar jag kanske tom plocka sidentyget jag köpte igår ur sitt silkespapper, utan att vara rädd för att få damm på det! 

Sen hade jag tur som fick en ganska ordentlig paus i städade när våra vänner Fille och Elin tittade förbi med semlewraps;) Man borde fika hemma med vänner oftare! Ibland önskar jag att jag inte hade ett sånt extremt effektivitets-tänk.. Jag menar, det är ju tillfällen som dessa som borde vara livet? Inte all tid man lägger på att hinna så mycket som möjligt.. Det ska jag bli bättre på. Att bjuda hem och att bjuda in mig själv (se upp;)

Gårkvällen (allahjärtansdag) spenderades hemma i soffan med hemgjord pizza och bröllopsplaner. Det kan tyckas lite tidigt förstås. Men vi vill försöka bestämma ganska snart hur stort det ska bli osv. Vi har båda varit inställda på ett lite mindre bröllop men man vill inte dra några förhastade slutsatser. I en perfekt värld hade man förstås bjudit alla man känner och några därtill, men som de flesta vet kommer verkligheten emellan. Vi tittade iaf på tält och liknande och det finns hur fina lösningar som helst! Jag visste inte att man kunde hyra hela paket med allt från tält till gasolvärmare och kaffeskedar, men det kan man såklart. Så det gjorde mig förstås mer positivt inställd till tält. 

De här bilderna hittade jag på GH event 
gronahusetevent.se


Det ser ju knappt ut som tält! 
Men vi har långt ifrån bestämt oss. Vi har bara börjat spåna och det är lång tid kvar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela