meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Bästa födelsedagen..

Publicerad 2015-01-28 16:12:11 i

.. jag någonsin haft och någonsi kommer att ha.

Jag vaknade inget anande på morgonen och fick ett osynligt paket. På det stod det att jag skulle packa middagskläder och tandborste och vara klar för avfärd kl 13.
Sagt och gjort. Vi hoppade i bilen och åkte först mot Enköpingshållet men svängde sedan tillbaka mot stan. Bilen stannade vid Villa Anna strax intill domkyrkan. Där blev jag först bjuden på afternoon tea som var väldigt gott och mysigt. Sedan fick vi checka in på vårt rum.
När vi kom till rummet visade det sig vara deras stora fina svit😍 Och på bordet i vardagsrummet stod ett stort fång rosor och en påse tillsammans med en lapp där det stod att champagnen låg på kylning.
Jag fattade fortfarande inte ett skvatt. Jag var fortfarande inställd på att jag skulle få en dator eftersom det var det enda jag kunde komma på att jag behövde. Inte ens när jag öppnat lådan och sett hålet i den förstod jag. Det var inte förrän han sa att jag skulle resa mig upp och jag såg honom plocka fram en ask som polletten trillade ner. Jag vet ingen annan som kan överraska mig så totalt! 

Självklart sa jag ja på en gång. Det hade lika gärna kunnat vara en ring från en tuggummiautomat;) Men den här är HELT perfekt! Och utan minsta lilla hint från mig någonsin (förutom att jag inte ville ha gult guld.)
I rummet fanns både bastu och bubbelpool som vi sedan kunde utnyttja innan middagen serverades kl 19.
Middagen var helt fantastisk och servicen lika så! Jag kan mer än varmt rekommendera både hotellet och restaurangen.
Hela dagen kändes nästan lite overklig och det var med pirr i magen jag vaknade dagen efter. Jag hade lovat att inte berätta för någon innan vi haft delar av familjerna på tårta på söndagen och jag hade pratat med både min mamma och en av mina bästa vänner efteråt och varit tvungen att inte säga något.

På eftermiddagen kom släkten på besök och då fick vi äntligen berätta. Jag hade gömt ringen i fickan så att ingen skulle se den för tidigt. 
Alla verkade väldigt glada och det värmer förstås. 
Jag fick även några väldigt fina 30årspresenter! Känner mig oerhört bortskämd!
Presentkortet är en heldag på Sturebadet med 4 olika behandlingar och brunch. Jag har redan bokat in det nästa lördag. Hon som svarade lät alldeles överväldigad och sa att någon måste tycka MYCKET om mig. 
Och det måste jag säga att det är ömsesidigt. Jag hade aldrig kunnat drömma om att ha sån tur att få välkomnas in i en så fantastisk och älskvärd familj. Och nästa sommar blir det på riktigt.
Kan knappt bärga mig;)

Kommentarer

Postat av: Moa Ullén

Publicerad 2015-01-28 20:36:40

Vad fint! Förstår att du blev överraskad! Stort grattis till er båda! Kram

Svar: Tack söta du💖
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela