meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Mobilbyte

Publicerad 2015-09-27 17:19:58 i

Ångest. Jag KAN VERKLIGEN INTE bestämma mig! Min nuvarande mobil har ju, som jag tidigare beklagat mig över, aldrig egentligen fungerat som den ska. Det har gjort att jag utvecklat en ganska ordentlig avsky mot Samsung. Därför var det ursprungligen uteslutet. Men jag är inte sugen på att gå tillbaka till iPhone. Sony har jag varit sugen på att testa pga de avancerade kamerafuktionerna.

Så jag började göra research. Jag var tom i en butik och bad en säljare berätta vad skillnaden var mellan de olika modellerna. Men jag kan fortfarande inte bestämma mig!

Det står mellan (otroligt nog) Samsung Galaxy s6 Edge och Sony Xperia z5 compact. Samsung är jäkligt snygg och som det ser ut just nu är kameran tom bättre än z5ans. Men det går inte att öka minnet, det finns inte lika avancerade kamerafuktionerna och viktigast av allt: det är trots allt en Samsung. Z5an har ingen trådlös laddning (om man tycker det är viktigt), är inte fullt lika snygg men är vattentät och har grym batteritid. Killen i butiken sa att kameran har potential att bli bättre med kommande uppdateringar. Samtidigt är jag ju inkörd på Samsung och gillar systemet. Problemet har bara varit att själva mobilen inte fungerat. Z5an finns inte i metall som jag tycker är snyggast, däremot är den vita riktigt fin. Ingen av dem är i plast. Det tekniska har jag väldigt dålig koll på men jag är rött säker på att vilken som är fullt tillräcklig för mina behov.

Några kommentarer och tips??


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela