meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Long time no see

Publicerad 2016-04-06 11:44:18 i

Att jag inte ens skrivit om huset vi köpt måste verkligen indikera att den senaste tiden varit minst sagt hektisk!

Så om någon lyckats missa det blev det tillslut ett hus. En funkisvilla i sutteräng i Tulemarken i Sundbyberg. Ett TOTALT renoveringsobjekt. Taket ska bytas, marken ska dräneras, fönsterna ska renoveras, vinden ska isoleras, bergvärme ska installeras, stammarna ska bytas, elen ska dras om och alla inre ytskikt ska göras om. Och visstja, de öppna spisarna ska fixas så att man får använda dem. Och så ska några väggar tas ner och flyttas och sådär. Lite fix med andra ord ;P

Så den senaste tiden har bestått av offerter till höger och vänster och kakel hit och blandare och köksinredning dit. Puh.. Men kul är det förstås.
Mindre kul är allt jobb med det befintliga hemmet som ska säljas! Sortering och bortforsling av saker på vinden och i förråden, mäklare och stylister och städning, städning, städning. 
Och allt detta hade ju varit en piss i mississippi om det inte varit för skola och bröllopsplaner och allt annat som ska hinnas med utöver flytt och renovering. Men det kommer bli bra! 

Nu hoppas jag bara på att landa ett roligt jobb också så är livet fulländat;) Eller jag tror inte på fulländat, men jäkligt bra iaf!

Nu ska jag försöka uppdatera lite oftare i takt med att renoveringen går framåt. På onsdag ska det sista gås igenom innan vi kan ta över huset och nu i helgen har vi visning i radhuset. Spännande!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-06 12:52:44

Vad härligt det låter! Er framtid ser lite ut som vår😂 Men som du säger, kul är de😉

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-06 18:51:25

Lycka till med allt käre kusin. Kram Malin ❤

Svar: Tack söta du❤
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela