meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Poppa champagnen?

Publicerad 2016-04-15 11:17:43 i

Igår skrev vi avtal på radhuset. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Den här bostadsmarknaden är ju galen kan man tycka. 
Men, så avtalet är skrivet och nu har köparna 8 dagar att genomföra en egen besiktning. Vi har ju haft hit en vansinnigt petig besiktningsman redan själva så förhoppningsvis behöver vi inte vara nervösa. Men det är ändå lite skakigt innan man vet helt säkert. Därför kändes det lite fel att öppna champagnen redan igår. Kanske mest för att inte jinxa försäljningen. Och så är det ytterligare lite nervöst eftersom köparna kom in precis på slutet av budgivningen och mannen berättade att de inte ens var överens kvällen innan men att han lät frun bestämma... Jag hade nog inte sagt en sån sak för att inte riskera att verka oseriös. Fast å andra sidan hade jag inte köpt ett hus om vi båda inte varit överens heller. Men jag hoppas att de vet vad de gör och känner sig nöjda med sitt val. Vi har ju själva älskat både huset och området och kan inte tänka oss något bättre i Uppsala. 
Men den där champagnen får vänta ytterligare ett par veckor. Mest för säkerhetsskull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela