meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ibland klarar man mer än vad man tror

Publicerad 2016-01-18 15:39:52 i

Igår gav jag mig tusan på att försöka göra ett "korsettliv". Det tog helt klart längre tid än vad jag egentligen har tålamod med och jag har aldrig varit mer noggran, men jag tror att jag fick till det! Nu håller jag på med en toile i "riktigt" tyg. Det kommer nog få bli några stycken innan jag vågar hugga in i det riktiga tyget. Men jag är faktiskt ganska imponerad av mig själv. Jag var lugn och metodisk och slarvade inte och kanske var det därför jag inte stötte på några stora hinder. Note to self..

Idag skulle jag ha börjat skolan. Men Nike verkade dålig igen (hon hade haft en ordentlig uvi under jul och nyår) så jag fick stanna hemma och åka med henne till Ultuna. Tyvärr visade det sig att hon har livmoderinflammation och fick åka akut in på operation :'( Mitt älskade hjärta.. Så ont det gör när man ser dem må dåligt. Kan bara tänka mig hur det är att ha egna barn! Så nu är det bara att vänta på besked om hur det har gått. Det är en rutinoperation och de gör hur många som helst men det känns förstås ändå läskigt. Så en redan fullspäckad vecka blev ännu mer fullspäckad. Men det gör förstås inte ett dugg sålänge hon blir bra. 
Om gårdagens lärdom var att man klarar mer än vad man tror är dagens lärdom att man ska försäkra sina hundar. Gör det bara.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela