meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2016-01-16 17:03:53 i

Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar sol och värme. Därför var den här semestern minst sagt perfekt för mig. Visst tycker jag att det är både trevligt, lärorikt och intressant när man reser runt och får se en massa saker. Men den här hösten har varit så vansinnigt hektisk med skola, jobb och husletande att en semester i lugn och ro på stranden var precis vad jag behövde! Jag räknade ut att vi inte hade haft en helg hemma på närmare tre månader. (Inte konstigt att hemmet blivit lite lidande!) 



En kväll vid slutet på semestern satt vi och pratade om hur bra vi haft det. Jag sa att det var så fantastiskt eftersom man tom haft möjlighet att ha tråkigt. Nu förstår jag att ordet tråkigt kanske inte lämpade sig så väl i min beskrivning (sorry det lät bättre i mitt huvud). Det jag menade och syftade till var en krönika jag läste för ett bra tag sen där krönikören betonade hur viktigt det är att ibland låta barn (jag applicerar på mig själv;) ha tråkigt. Det här kan vara min egen efterkonstruktion men jag tolkar det som att det är viktigt att det inte hela tiden måste hända saker och att det är i de "tråkiga" stunderna tillfällen för återhämtning och eftertanke finns. Så istället för ordet tråkigt borde jag förstås ha använt "tid för eftertanke". För någon som mig som hela tiden ligger en bit framför mig själv är det det bästa betyget jag kan ge. Jag hade längtat väldigt länge efter att få känna mig uttråkad (läs utvilad). 

Att komma hem blev minst sagt en (köld-)chock! Från sol och värme till snö och iskyla. Tom appen på telefonen beskrev vädret som "iskallt", haha. 
Nu har jag jobbat en vecka och på måndag börjar skolan igen. Sista terminen. Det ska bli så skönt att bli klar! Och det här året kommer som sagt bli helt tokigt. Sluta skolan, köpa hus, flytta, bröllop (eget och andras) jisses. Men bara trevliga saker. 

Den här helgen är jag ensam hemma. Sambon har åkt på jakt och tagit hundarna med sig. Själv är det tänkt att jag ska börja på min brudklänning. Eller mönstret rättare sagt. Jag har tyg och allt. Men så har jag en annan klänning som jag verkligen skulle vilja ha. Eller inte "en klänning" för jag har inte hittat den. Jag har hittat en bild men det var såklart på hemsidan för ett kinesiskt (eller nåt) företag som gör kopior. Önskar att jag kunde hitta ursprungsklänningen! Men jag är ju inte så haj på det här med att hitta rätt på nätet.. Om den ens finns. Och eftersom jag inte har utbildning i korsettsömnad är det svårt att bara slänga ihop den själv. Så vi får se var vi landar. Hojta till om ni vet var jag kan hitta en liknande;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela