meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Det tar sig -sa pyromanen

Publicerad 2016-06-22 19:17:56 i

Länge såg bygget bara mer och mer förskräckligt ut. Ett tag såg hela nedanväningen ut som om den blivit bombad. Men nu har det vänt sedan ett tag tillbaka och nu börjar det återigen se ut som ett hem. Det är vansinnigt spännande och bara tanken på att vi ska flytta in om tre veckor känns helt overklig. 

Hittills har vi bytt all el, alla stammar, alla ytskikt och taket. Vi har renoverat de gamla fönsterna och satt i isoleringsglas. Och så dräneringen. Aldrig mer dränering! Det förstör bokstavligt talat hela trädgården. Och lite annat också.

Här kommer lite bilder hittills:

Köket före


Köket rivet 

Köket just nu 

Det är en bit kvar men det händer saker hela tiden. Och eftersom vi båda jobbar nu hinner det hända mycket mellan gångerna man ser det. Imorgon ska alla nya och gamla golv slipas och sedan vaxas. Jag ville ha olja men har blivit lovade ett matt resultat så nu hoppas jag verkligen att det blir matt. Nästa vecka fixar de insidan av fönsterkarmarna och sedan ska det ara målas och upp med lister. Badrummet börjar också ta form.

Före 

Just nu

Ja det är inte så lätt att se men väggarna är klara och golvet blir snart färdigt det med. Vi trodde att marmorn skulle vara betydligt vitare men det blir säkert bra när den vita inredningen och belysningen kommer på plats.

Ja det var ett smakprov iaf!

Kommentarer

Postat av: Kusin Malin

Publicerad 2016-06-22 19:56:51

Måste få komma och hälsa på när ni kommit på plats 😀

Svar: Du är så välkommen så!
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela